Wanneer je credit card niet werkt in het land van de credit cards..

14 februari 2022 - New York City, Verenigde Staten

Ik weet niet eens waar te beginnen...

Eens kijken, de A is van ACHTERLIJKE GLADIOOL. Wie bedenkt het om een wereldpas te maken die in de tijd van nu eigenlijk geen reet doet ' op de wereld'. Het is namelijk zo dat mijn debit card niet een debit card is zoals ze hem hier graag hebben. Met mijn debit card kan ik (halleluja gelukkig) alleen geld pinnen, maar betalen is een no go. Nergens niet. Leuk, zet maar op de mail doen we niks mee dus.

Dan de B, BEETGARE PASTA. Gister gegeten, lekker.

De C is van CREDIT CARD, die doet het ook niet. Dan ben je in het land van de credit card en dan doet je credit card het ( ook) niet, GO SEM! Geld overgeboekt naar mn credit card, nope gaan we ook niet doen. Het weekend begint namelijk hier op donderdag middag ergens al volgens mij. De standaard 3 dagen werd 6 ( zenuwslopende, waar is mijn geld) dagen. BINGO, maandag; er staat weer limiet op.. maar nog niet alles is verwerkt ofzo, ik kan weer mn credit card gebruiken maar mn bij geboekte limiet staat er niet op, die is natuuurlijk wel al van mijn lopende rekening afgeschreven, daar hadden de hampelemannen wel tijd voor. Goed zet maar weer op de mail. Nu zou je denken dan bel je ze toch even die pannenkoeken, NEEEE mijn telefoon weigert het ook om ook maar één nummer te bellen. Waarom? HOU OP SCHEI UIT GEEN IDEE.

We blijven nog even op de C want COWROWNA kwam nog even om de hoek kijken, niet bij mij maar mij mr. Lover Lover ( toepasselijk zo op Valentijnsdag). Mr Lover Lover ZOU namelijk 15-02 naar New York vliegen. Dat woordje ZOU is puur voor het dramatische aspect, hij komt namelijk gewoon. Na 1 positieve en 5 negatieve testen, is he readdddy. Sloot zo lekker de week af he, geen werkende pasjes, sneeuw en je vriend komt misschien niet meer.

Maandag ochtend was nog nooit zo goed, er stond weer limiet op mn credit card ( niet het juiste maar goed dat is iets voor de volgende blog) en Mr. Lover Lover maakt z'n opwacht voor The Big Apple.

Zet dat alfabet trouwens verder ook maar op de mail.

Laten we het hebben over mijn mede gasten in dit hotel. Er zitten hier gezinnen s' ochtends te eten alsof ze 2 jaar niet gegeten hebben. Schransen als een malle.  Nu heb ik geleerd dat je pakt moet je opeten.. Mam wil je dat eens tegen hun zeggen? Er is ergens iets mis gegaan, ze zouden heel wat moeten bijbetalen als ze in Horn bij de wok zouden zitten. Maar goed, ik heb tot mijn 14e een leegbordje gekregen in restaurants, dus ik mag misschien niet veel zeggen ik begin pas net met mn eigen eten te pakken ;)

In het weekend trakteren ze ons op waffels bij het ontbijt, vanochtend was er ragout met soort van pasteibakje / broodje achtige combi. JA KLOPT HET WAS 08:00u EN IK SCHEPTE KIPPEN RAGOUT OP MIJN BORD. Ik kan je vertellen, dat deed ik puur en alleen zodat ik iets te vertellen had in deze blog. En als jij mij zou vertellen dat ze daar vanille suiker door heen gooien dan heb je waarschijnlijk gelijk. Die van Unox uit blik is er nikssss bij. In alles zit trouwens suiker hier, dat is vast geen verassing. Maar zelfs om je ontbijt granen zit een laag suiker. OOOOVERAL. Ik denk zelfs in de lucht. Zou mij niet verbazen.

Vele fans vroegen zich af wat ik hier eigenlijk aan het doen ben. Dat vraag ik mij 9 van de 10 keer elke dag ook af, maaaarrr naast dat ik fulltime tourist ben doe ik hier en daar ook een acteer workshop. Op de langere termijn wil ik namelijk gaan kijken om een opleiding te gaan volgen hier. MAAR SEM WAT LEUK! Zeker, tot je de rekening krijgt. De kans is vrij klein dat ik daadwerkelijk een 2-jarige studie gaan doen,  MAAR SEM HOEZO NIET. Nou lieve leesbuiskindertjes, studeren begint hier ongeveer bij $40.000 PER JAAR. Groetjes en bedankt. Precies, dus zolang er geen ' IK HEB DE EEN KEERTJE GELUK IK WON DE LOTTERIJ' blog online komt, gaat die vlieger niet op. Maar goed, audities doen en workshops volgen hier is ook al een hele ervaring. En daar doen we het voor. Tenzij iemand denkt, ach ik heb nog wel wat liggen; je weet mij te vinden.  ( oke momenteel misschien niet precies, maar DAN MAG JE HET ZEKER OP DE MAIL ZETTEN)

Goed, het begin is gemaakt.

Hierbij het einde, einde.

Groetjessss,

It's je girl Sem

1. Tonny Teheux:
    14 februari 2022
    You go girl....kump good😘
  2. Christel:
    15 februari 2022
    Lekker dan… hubse money kinse dr neet aan
    En veur te studere mose money en hubse t neet.
    Jóng dèt weurdj nog veul maile 😉
    Mèr veur noe… fijn daag mit mr Lover Lover
  3. Jolanda:
    15 februari 2022
    Hubs dich weer...kos neet anges🤪Veul plezeer mit diene lover! Maak der get van same💋
  4. Richard:
    15 februari 2022
    Haha echt geweldig wat jij schrijft... Suiker in de lucht zou veel verklaren 😀
    Veel plezier met mister el el!