Goooooodmorning New York!

10 februari 2022 - New York City, Verenigde Staten

All the way, live from New York City.

We hebben weer een stempeltje bij in het paspoort. Dit keer had ik geen ' Border Security' taferelen zoals in Canada, maar na 4 simpele vragen werd ik vriendelijke onthaald. Ofja.. het waren die mensen die met z'n naambordje omhoog staan in de hoop dat jij het bent, toen het bleek dat ik het niet was was het vriendelijke er ook wel vanaf. Maar goed, ik ben er. Ik heb mijn paspoort nog en mn koffer heb ik ook al van de bagage band geplukt.

Tot zover ging eigenlijk alles vrij soepel. ( Oh, behalve dat ik mijn covid test / vaccinatie papieren netjes had opgestuurd de dag voor vertrek, zoals getipt wordt op de KLM website. Wil ik inchecken blijken die papieren toch niet doorgekomen te zijn terwijl ik van KLM en Delta goedkeuring heb ontvangen. Nouuuu leuk z'n service, doen we niet meer! )

Oh en tot zo ver.. is dus al de andere kant van de wereld. MAAR het was ook te soepel om waard te zijn allemaal. Hotel dame: '' Sorry mevrouw uw pasje doet het niet.''  Grappig, probeer nog maar eens. '' Nee sorry, heeft u een andere'' .. Natuuuurlijk vrouwtje. '' Nee sorry, z'n soort kaart heb ik ook nog nooit gezien'' .. Dat is gek want deze kaart is al op veel plekken geweest en zelfs in NY. '' Heeft u een credit card? .. Nou kijk, haha, grappig. Die heb ik dus wel maar ivm leeftijd in NL enzo, bla bla, limiet is niet zo hoog, blabla oftewel dit hotel is tering duur dus eigenlijk lang verhaal kort ik heb er een maar die heeft niet genoeg limiet. Sta je dan, uur of 12 onderweg geweest. Alles ging ' vlekkeloos' , zelfs de NY Douane was makkelijk ( laat het ze niet horen). En dan dreigt het bij het laatste honk alsnog mis te gaan. Gelukkig had ik een paar dagen geleden het knopje ' bijstorten' gezien. Uit wanhoop probeerde ik dat, terwijl de bank had gezegd dat m'n limiet wat ik nu had het hoogste was. HATSEFLATS, meer bestedingsruimte.  '' It's accepted Sem''.  Fjoeeee ik hoef niet naar huissss!! Ik heb in ieder geval een slaapplek (en klotsende oksels). En wat voor een slaapplek, de 21e verdieping. (Jaloers makende foto toegevoegd)

Mocht je je afvragen hoe het met mr. Jetlag is, AANWEZIG. Elke ochtend ( haha welkom op dag 3) om 05:15u ontwaak ik. Des ondanks heb ik gister meer an 17.000 stappen gezet, JA OKE, dit kwam ook omdat ik 6x de verkeerde metro pakte en daardoor steeds rondjes bleef lopen omdat ik steeds dacht te weten welke metro ik moest hebben en dan bleek dat ik toch de verkeerde had. Tevens, kan ik je vertellen dat als je denkt dat als je de metro naar 28th street pakt.. want daar ligt je hotel.. DAT JE DAN BEDROGEN UIT KAN KOMEN. Na die 6e verkeerde metro had ik eindelijk de Groene lijn 6 naar 28th street. LEUK SEM 28TH IS LAAAAAAANG, je moet nog 14 minuten lopen.

Oh en mocht je je ook afvragen hoe het met de NY gekkies is? Ik heb pas 1 iemand zijn mes zien slijpen tegen een muur.. dussssss.

Lekkere afsluiter.

Tot blogsssss.

Je girl Sem.

1. Paul Gulikers:
    10 februari 2022
    Sem wat een avontuur, ik ga me toch eens bedenken of ik wel naar NY wil.
    Mooie foto’s, vakantie tripje of is het meer?
    Veel plezier en geniet ervan 👍😀
  2. Tonny Teheux:
    10 februari 2022
    Hé Sem te gek ! Fijn dat je je hoofd koel hebt gehouden ! Heel veel plezier groetjes uit Limburg
  3. Jolanda:
    10 februari 2022
    Lieve Sem i'm sooooooo jealous!! Dat ik het dus nooit gedurfd heb! Enjoy life to the fullest!! Geniet met volle teugen. Ze nemen je dit nooit meer af...
  4. Christel:
    11 februari 2022
    Hé Sem,
    Jeeetje je bent er gewoon al.
    Avontuur al begonnen en voorpret al klaar.
    Ik heb weer genoten van je verhaal. (Voor ons is het leuk als bij jou niet alles goed gaat, want dat leest zo lekker) maar ik hoop toch dat het nu langzaam eens gewoon soepeler mag gaan lopen. Heel veel plezier en succes met he avontuut 🍀
  5. Richard:
    11 februari 2022
    Haha goed bezig Sem! Tegenvallers zijn er om op te lossen! 👍 👍 👍
  6. Sem:
    12 februari 2022
    @Paul

Het is voornamelijk vakantie.. maar ook nog meer. Dat is nog eventjes geheim... tot blogssss ?!