Vind je innerlijke Hooligan.

5 december 2016 - Edmonton, Canada

Ghallo,

Aangezien ik het naar de sportschool gaan weer heb opgepakt is het dus ook de bedoeling dat ik weer iets meer ga bloggen, komt-ie-dan-he:

VOOR DAT IK IN GA OP DE TITEL MOET IK EVENTJES IETS KWIJT;

Ik wil namelijk even mijn : `Dora-the-explorer- planning `, met jullie delen:

- 5 December; geen sinterklaas vieren.. hier heb ik het liever niet over.. aangezien de mensen hier ' het niet eens zijn met Sinterklaas' , lang verhaal kort; gewoon je bek houden.

- 9\10\11 December LET"S FREAKING RAODTRIP. Samen met Tina ( eine Deutscheeee meadchen) and Stefania ( pizza, pasta, spaghetti Italian mama mia.) Lekker -21 graden tegenmoet. De bedoeling is te rijden ( jaa ik rijd, jaa ik heb gezegd op eigen risico instappen) naar Jasper en Bannf ( al gegoogled neem ik aan?!)

-12 ( klopt de dag nadat ik terug kom van mn freaking raodtrip) tot 19 December; NEW YORK BABY. Maaaaar echt, het kind gaat een hele week naar NY, alleen. Ja mam, komt helemaal goed, ik zal appe als ik aangekomen ben, zodra ik in het vliegtuig stap, zodra we opstijgen, zodra ik mn eerste maaltijd krijg,  zodra ik naar het toilet ga,  zodra ik weer geland ben en zodra ik in mn hostel ben aangekomen. Mocht een van deze berichtjes ontbreken.. sorry ITS NEW YORK.

Hierna is de Dora the Explorer wel weer genoeg op pad geweest. Aangezien ik dan nog een paar dagen vrij heb, schooj ik nog een beetje door Edmonton, vermoed ik.

Maar nu.. die titel. Je vraagt je natuurlijk af; Sem, een hooligan?!?!?!?!?!?

Zn onschuldig, lief, pupke.

Yes, net zoals jij. Ik weet zeker zodra jij ervaart hoe het is om bij een ijshockey wedstrijd te zijn.. JE VIND DE HOOLIGAN IN JE VANZELF.

Zo ook ik. Afgelopen zaterdag was het Match-Day. The LA DUCKS VS the Edmonton Oilers ( mijn clubje).

Ondanks.. ik in eerste instantie niet wist voor welke kleur pakjes ik was, wat de spelregels waren, hoelang het zou duren, dat je elkaar gewoon in elkaar mag slaan ( de spelers dan, wordt niet meteen TE hooligan) ALS je maar je handschoenen uit doet.. ja echt. FIGH FIGHT FIGHT, jack pot, en netjes deden ze hun handschoenen uit en BAMBOEMHATJSKAAKRAMKRAK , 3 minuten op de strafbank en een paar blauwe plekken was het resultaat. Ohja, en 18000 mensen die uit hun plaat gingen.. best erg.. iedereen juicht inplaats van iets te doen... waar gaat het heen met de hockey-samenleving.

Maar goed, nadat ik een snelcursus spelregels kreeg, ontdekt had welk team ik moest volgen en aan welke kant ze moesten score.. kwam de hooligan in mezelf naar boven. Maar goed dat er geen Nederlanders in mn vak zaten want bepaalde woorden kunnen beter niet vertaal worden. Gaaf om eens mee te maken.. die innerlijke hooligan maar ook een ijshockey wedstrijd.

Ook hadden we een feestje in Knoxville ( voor de wat ouderen mensen onder ons; een soort oud-bruin-cafe, maar dan niet oud en bruin maar hip en nieuw met zn boem boem muziek) Niemand minder dan MORGAN PAGE kwam draaien.

jaaaaaaaaa precies, WIE DE FACK IS MORGEN PAGE !!!

Iedereen werd wild.. ik wist nog steeds niet wie of wat het was. Blijkbaar.. soort van Martin Garrix maar dan in Canada.. enig he. Ook weer mee gemaakt. #bijnabucketlistwaardig

Verder.. geen gekke aankopen meer gedaan, is de winterdepressie echt begonnen aangezien het vandaag - 16 graden was. Al die tijd heb ik rond gelopen met mn 'Nederlandse winterjas' ik vertikte het om al mijn Canadese jas aan te doen.. ik wist als ik bij -5 mn Canadeese jas aan ging trekken ik die -30 nooit ga overleven.. maar -16 vond ik toch reden genoeg om hem aan te trekken, helaas.

Het gaat nog steeds goed met de kinderen ja.

1. Henk:
    6 december 2016
    Heey you. Wat een geweldige uitdaging. Maar als je daar toch bent loop even naar Manhatten pier 40 waar we altijd met de boot lagen. Voorheen in Hoboken. Tegenover Manhatten. Chinatown had ik ook connecties mee en ook met broadway . Het Nederlands zeemanshuis was ook altijd leuk op een of ander evenue Doe ze allemaal de groeten. Fietsen ken je ook huren daar ergens. Doe dat maar dan heb je het programma eerder afgewerkt.Fijn verblijf in the Big Apple. Mis niks.
  2. Henk:
    7 december 2016
    Hoi Oh ja. ff wat vergeten. Vergeet niet terug te zwaaien naar dat vrijheidsbeeld op Libberty Island. Doeiiiiiiiiii
  3. Chris:
    7 december 2016
    Fijn desse mich zo good oppe huuegte huls van woeë desse bès in NY!
  4. SemVerstappen:
    7 december 2016
    Ga ik zeker doen! Die connecties van Broadway mag je trouwens wel even doorsturen ;)
  5. Henk:
    8 december 2016
    Broadway vind je alles. The Bronx moet je weg blijven en Harlem en de Portoricaanse wijk ook. Daar willen ze graag met jou dollartjes betalen.
    In Brooklyn heb ik 12 dagen in het hospital gelegen. Had ongelukje aan boord gekregen. Grote teen flink beschadigt tussen een klaptrap. Toch lekker meegenomen om daar met zo'n 40 man op een zaal te liggen. Waarvan 'n stuk of 2-3 onder politie bewaking. Tot later. Hoi hoi
  6. SemVerstappen:
    10 december 2016
    Mn logeerlocatie is in West-Bronx, even gegoogeld en er stond dat het westen de 'goede' kant was, het zuiden 'vroeger' in de jaren 70 de mindere.. maar ook hier is veel verbetering. Alle recenties van deze plek waren ook positief en .. het is precies op het randje met Manhatten, 30min tot hartje New York, komt dus helemaal goed :)
  7. Henk:
    10 december 2016
    Yes yes take care have a nice time bey bey
  8. Peter:
    12 december 2016
    Wie is Martin Garrix?
    Veel plezier in NY. Schijnt daar momenteel hartje zomer te zijn, +25gr/C overdag, dalend tot +18gr/C in de nacht, strak blauwe lucht, op 10km hoogte enkele cumulus wolkjes tegen de avond, geen regen van betekenis verwacht.
    Veel plezier
  9. SemVerstappen:
    13 december 2016
    Hey,

Martin Garrix is maar een artiesten naam, ik mag hem Martijn noemen ( google hem maar eens)
    Maar echt, de zon schijnt hier.. mis die -34 van Canada echt al!