Een historisch beeld aanraken dat je niet mag aanraken, blijft aanraken.

15 december 2016 - New York City, Verenigde Staten

IN NEEEEEEWWWW YORK, huhu lala iets met tomato's, cause now your in neeeeewwww york. ( de lycris van liedjes is niet mn sterkste kant, sorry Mvr. Keys)

Laat ik bij het begin beginnen:

De A is van, amaaaaaaazing roadtrip weekend.

Van vrijdagochtend( freaking 5:00u) tot zondag avond ging ik samen met Tina ( ihr German meadchen) en Stefania ( pizza mama mia Italian girl) op pad. We gingen naar Red Deer ( wel geteld 9minuten, sprong uit de auto, starbucks in, koffie bestellen, starbucks uit, sprong auto in, gasssss ( linkerrr baan) ) Canmore ( hier waren we in ieder geval langer dan 9 minuten) en toen door naar Banff. ( het google  nog steeds waard) en onze eindbestemming was Lake Louisa waar we sliepen in een hostel. De volgende dag reden we door The Rocky Mountains naar Jasper( Nee oma, dit is niet de naam van mijn nieuwe vriendje dit is een plaats) En nee mam, ik heb nogsteeds geen vriendje) ( En ja pap, je mag hem eerst keuren mocht het ooit gebeuren) (En ja Renée jij word zowiezo peettante) In Jasper ( de plaats)verbleven we ook weer een nacht en op zondag reden we weer richting (had gehoopt te kunnen zeggen; zonnige) -32 graden. Een paar uur later was ik alweer opweg naar het vliegveld. IK GA NAAR NEW YORK. Ja mam, komt goed, ik sms zodra ik er ben enzo.

Nu vraag je je zeker af, oh Sem wie gaat er dit keer mee op reis. Nou, niemand. It's just me mezellef en ikkuh. Helemaal mooi. Lekker doen wat ik wil wanneer ikkuh het wil. Small girl in a big city, komt goed mam, independent women enzo.

Nu is mn airbnb niet in beste buurt, maar hey ik ben ook maar een arme student zonder student te zijn. Maar goed, je bent een independent women of niet. Oke, vanaf de metro pak ik lekker de uber( ook heel independent) ( oh voor de mensen waaronder mijn moeder die niet weten wat Uber is.. Dit is een taxi.. die je met een app op je smartphone ( dit is een hele slimme telefoon) besteld. He le ma al leuk.

Nou meid, en hoe is het dan?! Nou mens, its aaaamaaaazing, maar echt. Ik laat dromen uitkomen. ( soort van, stuur geen brieven met dromen in, not gonna happen)

Het is soms zo onwerkelijk, zit je dan, op een muurtje midden op Time Square. Plekken die je alleen kent van foto's.. Daar ben ik nu gewoon. Zo gaaf, z o g a a f.

Mn paps en mams gaven mij een NYPass cadeau ( t h a n k y o u) hiermee kan ik naar zn 80 attracties. Kortom in 3 dagen zoveel mogelijk doen, noem het op en ik was er. Empire State Building, Rock Feller, 9/11 memorial & musuem ( onbeschrijfelijk indrukwekkend) , Statue of Liberty, Madison Squade garden, Radio Music City Hall, Madame Tussauds, Central Park, Brooklyn en als hoogtepunt tot nu toe, ging ik naar de BROADWAY SHOW Matilde oh god.. Dat was me iets zeg. Ik willlll oooooook. Als wannabe actrice moet je een show op broadway hebben gezien, check.

De metro pakken is nog niet mn sterkste kant.. Waarom hebben verschillende richtingen de zelfde nunmers EN de zelfde kleur.. Dat is toch nieett Duuuuuuiiiiddddeeelijk. En waarom heeft een stad als NY niet overal gratis wifi?! Je moet of inloggen met gegevens die je dus niet hebt, betalen OF 20.000 vragen invullen voordat je kunt inloggen. Hoe moet je als jong volwassenen van dit tijdsperk dan overleven?! Dan doel ik op.. Hoe kan ik als full-time toerist dan nog de weg vinden?! Kaart lezen daar doen we niet meer aan.. Dat is zo 1800. De verkeerde kant oplopen is dus ook en van mijn dagelijkse bezigheden. Tot nu toe ben ik wel nog overal gekomen.. Duurt godsgelukkig lang.. Maar dan heb je (hopelijk) wel wat. Nou Sem, goed verhaal weer lekker kort. ( En we zijn er nog niet eens, hieeeehaaa) Nee want ik heb nog niets gezegd over de titel. Komt ie. Ik ging vandaag naar The Museum of Natural History ( dat museum van Night at the museum inderdaad, dat was vannacht helaas geen optie trouwens) maar toen ik door een van de zo vele tentoonstellingen liep.. Stond er midden op het pad een beeld.. Achtig steen ding. Ik dacht; heeeeeey deze mag je vast aanraken, waarom zetten ze hem anders MIDDEN in het loop pad. Dus inderdaad, dat was vooral NIET de bedoeling. Dus inderdaad dat deed ik WEL. Maar de vriendelijk uitziende meneer vroeg mij vriendelijk noch vooral dringend door te lopen. U vraagt wij lopen als de wiedeweer door. You go girl. Voor de rest heb ik mij netjes gedragen.  Ben wel mn handschoenen verloren. Dus mocht je ooit in NY zijn.. en je vind ze, gooi  maar weg ik heb al nieuwe. Toch bedankt he.Verdere vragen?!

Mooi, met de kinderen gaat het volgens mij ook goed.

1. Henk:
    16 december 2016
    Good morning Big Apple en de nieuwe inwoonster. Als ik dat verhaal lees heb ik weer de neiging om bij de Holland Amerika Lijn te solliciteren.
    Als iemand een ervaring aan het mee maken is dan ben jij dat Sem.
    Zoiets blijft je hele leven in herinnering. Groetjes aan heeeeeeel New York. And take care. Hoi hoi. Greetings Henk
  2. Jolanda:
    16 december 2016
    Hé Sem...gelukkig gaat het super daar in NY!! Geniet ervan!! Wat een belevenis!! Je moeder is dan ook weer gerust, als ze een apje krijgt, dat je goed bent aangekomen..pak maar een Uber..je moeder betaalt je de kosten echt wel terug!! Maakt haar niks uit, weet ik uit betrouwbare bron!! ( trouwens, ik heb ook wat geleerd ;-)
    Hiel wat angers den Grathem hè!!
    Haaij dich!! Groetjes Jolanda
  3. Henk:
    17 december 2016
    Have a nice time. bey bey