Bloggen is net als naar de sportschool gaan.

28 november 2016 - Edmonton, Canada

Ik weet het, duuuuuuurt lang.

Ondertussen is mn sport carriere een beetje opweg naar de wilgen. In het begin is het helemaal hot en happening.. en voor een paar weken ging ik werkelijk 3x per week naar de sportschool  ( en ja ik sportte ook en nee ik ging niet alleen in de kantine zitten). Maar het is hetzelfde als met deze blog. In het begin minimaal 1x per week een blog. En nu.. blijft het vooral bij 1x per week denken ' ohja, mn blog' . Maar goed ik ben er weer eventjes voor gaan zitten en schud eventjes iets uit mn mouw.

Gaat'tie.

Rozen zijn rood, viooltjes zijn blauw.

Broodrooster.

Om terug te komen op de grap van ' Wat is Peter Pan in het chinees' , er was een ontploffing ( als het waren, niet een echt, doe maar rustig) ik kreeg onwijs veel reacties. Mensen in Nederland gingen stuk.. of van het lachen of van droogheid, de mensen hier in Canada keken me vooral aan als een botsauto, die snapte de grap pas nadat ik uitgelegd had wat ' wok' betekende. En zelfs doen, HAH, leuk.

Suikerupdate: Tijd om naar de winkel te gaan.. volgens mij hebben we geen suiker meer ( vraag mij niet waar het gebleven is)

Winterdepressie update: Winter? Het is pas -6 hier hoor. ( excl. sneeuw)

Er komt wel een super leuke blog aan ( nog leuker als deze, ja het bestaat) Komend weekend wordt ik namelijk ontgroent wat betreft een IJs-hockey-wedstrijd-bijwonen. Jawel, ik heb een kaartje gekocht voor de Oilers ( nee geen olieplatform.. zijn hier ook genoeg btw, maar HET team van Edmonton) Geen idee waar ik zit, of het goede plaatsen zijn.. geen idee wat de spelregels zijn.. geen idee tegen wie ze spelen.. ik weet wel hoelaat ik waar moet zijn.. genoeg toch?

Over 2 weken staat er een raodtrip gepland. Korte uitleg: Met de auto rond rijden tot je iets ziet waarvan je een foto wil maken. Zoiets. Samen met Stefania en Tina gaan we ( proberen) naar Banff en Jasper te gaan, zeker de moeite waard om eventjes te google. Omdat wij altijd goed voorbereid om pad gaan.. hebben we al een paar voorbereidingen gedaan.. wat willen we eten onderweg, welke karaoke muziek moet ermee.. EN we keken naar de weersvoorspellingen. Viel best mee.. de voorspelling was: -22. Bikini gaat dus ook mee.

Afgelopen zaterdag was het trouwens zo ver, mn aller eerste opdracht als Canadese actrice. Voor de universiteit NAIT hebben we een soort videoclip opgenomen.. mijn rol werd ook wel ' Where is Waldo' genoemd ( dit moest ik ook eventjes google) Super raar om mn `werk`te doen, alleen dit keer waren er alleen maar engels sprekende mensen om me heen.  Weer een ervaring rijker woh!

OOK was ik te zien in NL op tv, mn aflevering van Nieuwe Buren was te zien op RTL. Niet dat je mij veel in beeld zag, maar he, even uitzendinggemist.

En ohja, ik heb mezelf even `vakantie gepakt`, de reis gaat naar:

Geen idee nog. Wat zou je doen? ( als er nooit meer een moooorgen zou zijn)(Ali-B en Marco Borsato.. nee? Snapt hem niet? Jammer) New York of Hawaii. Klopt, als je daar tussen moeten kiezen is het leven zwaar.

Nee jaa misschien opzich helemaal inderdaad,

Met de kinderen gaat het ook goed.

1. Brigitte Fleuren:
    28 november 2016
    Veel plezier bij Sep, warre en Ana. Geef sep n dikke knuf van mij ;-)
    Brigitte
  2. Peter:
    29 november 2016
    Geweldig, wat maak jij veel mee. Tof. Toch heb ik een paar onduidelijkheden:
    Welk Jasper is het?
    Jasper (Indiana)?
    Jasper (Missouri)?
    Jasper (Tennessee)?
    Jasper (Texas)?
    Dit is belangrijk voor je TomTomTom. Mocht het Jasper Canada (lekker dicht bij, dus ik denk een goede keuze) zijn dan heb je een grote auto nodig want op http://www.jasper.travel/ kun je zien dat je minimaal mountainbikes, skies, een hondeslee met honden, klimijzers en een snowboard moet meenemen om met volle teugen van het park te kunnen genieten.
    Verder voor jou ter info:
    De Edmonton Oilers is een ijshockeyclub uit de stad Edmonton in Canada, die in de National Hockey League NHL speelt. De club werd in 1972 opgericht als de Alberta Oilers en kreeg in 1973 zijn huidige naam.
    Stadion: Rogers Place
    Tyler Pitlick
    Benoit Pouliot
    Jesse Puljujarvi
    Anton Slepyshev
    En last but not least: Welke uitzending van Nieuwe buren is het? Ik zie er 10. Dus wel graag iets nauwkeuriger zijn in je blog, dank je. Fijne wedstrijd (tegen wie? Toronto maple Leaves? Stond er helaas ook niet bij).
    Groetjes,
    Ome Peter
  3. SemVerstappen:
    29 november 2016
    Daaaag,

Nou ten eerste, Jasper van bie os tegeneuver ( zie Canada, de C uitspreken als K)
    Ten tweede, geeen idee hoe de aflevering heet, hij was maandag tv te zien dat is alles wat ik weet.
    Ten derde, last but not least Oilers tegen Ducks.
  4. Henk:
    2 december 2016
    Hoi Sem. Ik weet het niet maar volgens mij is jou ome Peter stiekem een tijd lang journalist geweest in Bedmonton. Die weet ook letterlijk alles ( op een beetje na) Knap hoor. Ja, niet Peter. Ik bedoel het verhaal.
    Laat hem maar ritselen. Fijn verblijf in Canada Oh ja. Een sneeuwruimer heb je ook he? doei. Henk