Vervolg van die cliffhanger

20 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Komt ie dan he;

Zoals ik dus als zei; MTV’s disaster air bnb. Ongeloofelijk waar we terecht kwamen. Ten eerste koste de Uber er naar toe al $70, laat mn vader het niet horen! Toen, toen kwamen we bij een schattig roze huisje, maakte $5 goed. Toen werden we gebrekkig engels maar met een vriendelijk glimlach onthaalt door twee chinezen. Goed, lang gereisd, je bent moe en je wilt niks. We kijken niet zo nauw. Zelf met dat niet nauw kijken zag je meteen dat het er alles behalve schoon was. De slaapkamer was ok. Nee echt, ok  punt. Maar goed als we dan toch mogen klagen: het was tering jantje benauwd, er was wel airco Sem. Klopt. Standje tering jantje hard of standje tering jantje hard maar net iets minder hard. Maar goed, er was airco Sem. De volgende ochtend, ontbijt. Wantja dat hadden we na al die vertraging last minute nog gehaald bij de winkel die zo tegen randje sluitingstijd aanzat. Toen begon de disaster pas echt. Gister avond was het beetje donker, was het dat nu ook nog maar. Howly cows. Hoe kunnen ze dit zo verhuren?! De keuken en badkamer zaten vol.. met ja.. wat was het eigenlijk?! We dachten, laten we maar snel iets leuks gaan doen. Laten we met de uber naar downtown gaan. Het is dat er een bordje Downtown stond.. anders dacht ik dat ik in de sloppewijken van afrika liep. ( oke, beetje overdreven.) ( maar LA heeft 50.000 daklozen, en volgens mij heb ik ze allemaal gezien.) Ook downtown was niet zoals ik het voorgesteld had. Alles was vervallen, veel daklozen en veel gesloten winkels. Maar toen, toen  kwamen we bij : Broadway. Als ik zeg dat ik er nog niet zou willen optreden als ze me vroegen.. begrijp je zeker ook hoe dat erbij lag. Geloof je bijna niet he, wij ook niet. Eenmaal terug in onze disaster bnb, zijn we gaan zoeken voor een nieuwe. Na wat uren zoek werk een nieuwe geboekt. Zo netjes als ik ben opgevoed wilde ik even contact leggen met de verhuurster om te vragen hoelaat we konden komen. ‘Dit nummer is niet in gebruik’. Oh, naja staat nog een nummer bij. ‘ An air bnb?! Tuut tuuut tuuuut. Opgehangen. Miljaar, wat is dit nu. En ja wel, even later; uw reservering is geannuleerd. HOU OP MET ME. Zo netjes als air bnb is opgevoed kregen we wel al het geld terug met een extraatje en suggesties. ( die waren dan wel $150 per nacht, meid, net niet ons budget) Heel lief, heb dr alleen weinig aan. Na nog een dag zoeken een nieuwe gevonden, die wel opnam, ook echt een air bnb had en waar we meteen heen konden. Snelle jelle alles inpakken, het was toch een beetje spannend.. is er iemand thuis?! Nee, snel naar buiten en meteen de uber in. Fjoe, de ongemakkelijke conversatie van ‘wtf gaan jullie doen’ voorkomen. De vakantie kan eigenlijk nu pas beginnen. Dus, let’s go.

Dus, toerist tot de max. Van Walk of Fame tot de Warner Bros studio’s. Van Ellen de Generes tot aan souvenier winkeltjes. We did it all. Ontelbaar veel ubers.. want rijden in LA kan wel eens het laatste zijn wat je doet. Oh LA traffic, nog iets leuks.het is waar wat ze zeggen. Tering jantje druk. Altijd. Overal. En a l t i j d. Geen spitsuur. Hier is het spits dag.

We zijn zelfs naar een Observatorium geweest. Want wow ja dit zou DE plek zijn om een foto te maken met het Hollywood sign. Wow niet dus. Moet nondeju goeien ogen hebben wil je het op de foto kunnen zien. Kan nog beter hier de deur uitstappen  en een foto maken. ( Die nieuwe super chille met soort van walk in closet air bnb is in Hollywood. Ook beetje Korea town.. maar die zijn zelf denk ik ook op vakantie, momenteel zijn de spanjaarden hier ingetrokken).

We doen alles met de uber hier. Oma, uber is een soort taxi. Maar dan bestel je die via de telefoon en weet je van te voren wat je betaald. Ze kunnen je dus niet betoepen waar je bij staat zeg maar. Eigenlijk wel een taxi, maar dan is hij niet geel zeg maar. We gaan eigenlijk naar alles met de uber. We doen hier zelfs boodschappen met de uber. Went vanzelf. Je moet het wel zelf inladen en in de kastjes zetten.

We zijn ook verbrand na een fietstochtje van Santa Monica naar Venice beach. Helaas niet op het stand geweest.. er ging geen uber tot aan het water vandaar. Echt een aanrader om heen te gaan, neem dan wel zonnebrand mee. En smeer hem dan ook op Sem.

Vooruit, nog een aanrader. OUE Skyspace. Nee je gaat niet de ruimte in. Ofja.. je gaat van een glazen glijbaan.. klinkt niet zo heftig. Maar had ik al verteld dat die glijbaan aan de zijkant van de 70e verdieping hing van een gebouw. Nee? Was ie wel.

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?

1. Jolanda:
    21 augustus 2018
    Geen vragen...wel leuk om te lezen weer!!
    Goed geschreven meisje!! 😜💃🚖🚲🗽🏙💰
    Nog veel plezier samen!!
  2. Debbie:
    21 augustus 2018
    Uhhhhhmmmm🤔 nope... duidelijk verhaal😆 veul plezeer nog👌🏻
  3. Jolanda:
    21 augustus 2018
    Goed verhaal lekker kort....of nee maar dat is ook niet erg!!! Vind het altijd weer hilarisch om te lezen!!! Ben zooooo jaloers op chris😉😉