Reisverhaal uit eigen land

5 september 2017 - Amsterdam, Nederland

HOE LEUK?! Is ze weer.

Dit maal met een nieuw reisverhaal.

Limburger goes Amsterdam. Nu heb ik dit al vaker gedaan in mijn leven, maar nu voor het echie.

Ze is namelijk 2 weken geleden ( JA ECHT EN GISTER WAS MN EESRTE SCHOOLDAG) aangenomen op de vooropleiding aan de Filmacademie in Amsterdam.

Nu hoor ik je denken, maar hoe dan.. als je school begint in 2 weken. Nou gewoon, je zelf inschrijven na de date-line en na de 2e date-line pas een telefoontje krijgen dat ze je toch willen aannemen.. dat je al bent aangenomen maar toch even op intake gesprek moet komen.. OKAY! Feessie. Maar echt. Eindelijk gaat mijn leven weer een richting op.. SEMSTERDAM. Oke, plan de champange.. een kamer, werk, hoe, ga , ik , dit ,regelen. Gewoon, op zn Sems. Alles tegelijk. Gelukkig was een vriendinnetje die dezelfde studie gaat doen zo aardig om aan te bieden dat we haar kamer wel konden delen. GEREGELD.

Goed, week later, MOVING OUT. Ofja, als de auto start. Want natuuuuuurlijk, niks gaat vlekkeloos als je een blogger bent. Alles ingeladen, het bed, matras, bestek, borden, nachtlampje, knuffel, strijkijzer ( voor als mam langs komt) waterkoker, nog meer bestek, een kurkentrekker.. EN JAWEL, de motor start niet meer op het moment dat we willen vertrekken. U kidding me right?! No for real, comeeeee on. Naja, dan maar de ANWB bellen.. 'ach mevrouw, u staat nog op de oprit? Net nu u wilt vertrekken? Och uw dochter gaat verhuizen? Nah, nee u heeft een verkeerd abbonement.. we komen nu niet aan huis! Omzetten? Natuurlijk, zo gepiept.. kost wel weer €€€€€. We komen zo snel mogelijk mevrouw'. FIJJJJN. Maar ook weer nu, was Suzanne mn reddende autorijder.
Goed, ik zo veel mogelijk al verhuist. Zondag de rest. HAH, zou je denken he. Het is wel heeeel lullig als de auto nu weer niet werkt. Dit maal niet de grote auto.. maar onze andere auto die niet meer start op het moment dat mijn broer wil weg rijden. DIT IS TOCH NIET TE FILMEN?! Goed, de andere auto reed wel dus uit eindelijk kon ik alle overigen spullen verhuizen. Fjoe. Nah, s'avonds gingen we Dora the Explorer uithangen. Toerist in eigen land. We gingen alvast de weg naar school fietsen.. zo gezegd zo 30 toeristen aan gereden. Als ik 1 euro kreeg.. voor elke achterlijke toerist die midden op de weg loopt.. pffoeee.Nee sorry maar een weg en stoep is in elk land toch wel het zelfde. Maar goed, met mn bel in de aanslag, had ik beter kunnen lopen, maar goed ik ben sportief zoals jullie weten dus ik fietste. Goed goed, elk begin is moeilijk en we kwamen er al snel achter dat er vast 37 snellere wegen waren.

Dan nog niet te beginnen over al de types die je ziet. Ook hier kan ik een film overmaken .. stay tuned. Het is even wennen.. van Grathem naar Amsterdam, maar alles kumtj good.

Mn eerste schooldag dan nog even in het kort, begon om 12:30u en bevond zich in de dierentuin.. jaaaa het kan slechter.

Nu ga ik huiswerk maken, 6 docu's en 5 ficties kijken.. jaaaaa kan ook slechter inderdaad.

We zien ons.. tot het volgende avontuur.

1. Peter:
    6 september 2017
    Hoi S,
    Heel veel plezier en suc6 met je nieuwe opleiding. Hoop dat je je draai kunt vinden in de grote stad. Let goed op zakkenrollers, spinnen, zwervers, verkeerslichten, zebrapaden, groente- en andere boeren, anders denkenden, anders sprekenden, hoge hakken, sneeuw, loslopende honden, R2D2's, vivawacotado's, aanwijzingen van hulpdienstmedewerkers, voedingsmiddelen van (nep)chinezen en jezelf.
    Groetjes,
    V
  2. Christel:
    12 september 2017
    Hey Sem, omdat dit voorlopig dan wel de enige manier zal zijn om je te spreken...... Proficiat meis. Ik vin t SUPER voor je dat het nu ECHT begint te bewegen in een richting die je wilt. Heel, Heel veel plezier (aan je enthousiasme en energie zal het niet liggen) Wij blijven heel graag je verslagen, verhalen lezen van waar te wereld ze ook komen.