Ik ben bijna een legale immigrant

23 september 2016 - Edmonton, Canada

Is ze toch weeeeer!

Jaja, ik leef nog, de volgende blog staat al voor je klaar, rusthaaaag.

Ik moet mezelf lichtelijk inhouden met de inhoud van deze blog. Mijn oud ( hier refereer ik niet naar uw leeftijd Meneer Russel, hiermee bedoel ik dat u nu (helaas) niet meer mijn leraar bent) wiskunde leraar Meneer Russel leest deze blog namelijk ook ( Hallo Meneer Russel, alles goed in Herle?) . Oh wacht, nu mag ik Ben zeggen toch? Ben Russel ( kan mij niets gebeuren, ik zit 7000km verderop)

Om even in het rijtje van geld verspillen te blijven, vorige week was het de dierentuin en deze week;  zn salon voor je nagels te laten doen ( lekker nanny-time). Z'n typisch tentje, 6 chineesjes ( hier refereer ik niet naar iets racistisch, maar naar hun lengte en het feit dat ze Chinees waren) in rijen van twee naast elkaar met een mond kapje op. Een hele ervaring apart. Back to the point Sem; het zou $35 kosten, prima doen we. Eenmaal bij de kassa vertelden ze mij in het chinees ( ofja, ze sprak engels maar zo slecht dat ze beter chinees zou kunnen spreken dan zou ik het even goed niet verstaan) dat ik $52,50 moest betalen. Ik zo; uh hoe kom je hier in godsnaam bij? Tja zei ze, dat is je nagellak. DAT IS DAN POTVERDIKKIE DUREN NAGELLAK HE MEVROUWTJE. Maar goed, geld moet rollen hebben ze mij geleerd..

Aangezien ik goed ben ik het laten rollen van geld, moet er natuurlijk ook gewerkt worden hier in KENADA. Terwijl mijn oma mn erfenis verspeelt met haar wekelijkse potje kaarten met de buurvrouw. Komt goed oma, volgende week wint u mijn erfenis wel weer terug. ( Nee ik ben niet egoistisch dit is een grap tussen mij en oma ' gevalletje van had je bij moeten zijn; .) Oma is trouwens helemaal up-to-date, vandaag Skypte ik met haar, alleen maar liefde. ( Ik skypte trouwens ook met mn moeder, nog meer liefde (Hoi mam) ).

Ook wil ik jullie even voor stellen aan Anna ( sie is Deutsch). Wat ik niet mocht vertellen is dat de politie haar aangehouden had, haar auto papieren verlopen waren en dat haar host-mom dit niet mocht weten. Verder habbe wir fiele sjpas. ( i know mijn duits is on-point). Vanavond gaan Anna en ik ( de ezel voorop of zoiets toch, Grapsche Anna) uit in Edmonton, wordt vervolgd.

Oh en.. ik kan vanmiddag eindelijk mijn paspoort gaan ophalen bij de Immigratiedienst. Mn medische test is ( hoest mogelijk gek) goed gekeurd, dus nu ben ik OFFICIEEL ( ja ook een facebook-official-blogster) MAAR OOK EEN LEGALE IMMIGRANT. En mag ik vanaf het moment dat ik mijn papieren heb gaan werken.. oh wacht.. oeps.

Hoe ziet mijn dag eruit vraag je je vast af;

- 8u opstaan ( uit slapen wat mij betreft)

- Tristen aankleden ( ofja dit is een mengelmoes van, het kind vangen, een kleding stuk aantrekken, hij ontsnapt, ik vang hem.. je snapt het wel. Pies of keek)

- Ontbijten ( standaard een waffle en Sjurios, Chirrios bedoelt hij dan, we hebben een soort van geheim-taal. Grapje, hij praatt nog niet heel goed)

- Spelen ( met speelgoed enzo je weet wel, kinder dingen, geen telefoon of ipad)

- Snack time ( hier krijgt hij iets lekkers, zo af en toe vraagt hij om een snoepje, u vraagt wij geven, het leuke is dat hij alleen niet door heeft dat het `snoepje` eigenlijk een vitaminte pil is in de vorm van een tractor , geniale uitvinding)

- Buiten spelen ( nu het nog kan.. over een tijdje is het hier -30, of ik voorbereid ben tegen deze extreme kou? Ach, wat zal ik zeggen.. nee.)

- Lunch ( boterham met kaas en bruine\ wit melk. Soort van Duo Penotti, 2 kleuren in een beker.) (Dit is gewoon half gewone melk half chocolage melk)

- Badderen ( ja elke dag, skoon kind)

- Middag dutje ( nadat we voor de 3e keer het zelfde boekje hebben gelezen)

14;30u, kind in bed, mijn dag begint; klaar om Dora the Explorer uit de hangen.

Oh, ja met de kinderen gaat het nog steeds goed.

1. Mia en har:
    23 september 2016
    Ha die Sem zo te zien is het daar gezellig geniet er maar van groetjes uit grathem land
  2. Jolanda:
    24 september 2016
    Hahaha..ik moet wel lachen om je verhalen Sem, leuk om te lezen.
  3. Chris:
    24 september 2016
    Fijn óm dich weer effe 'gezeen' te höbbe, mer...det geld moet rollen höbse neet van mich, toch?
  4. Jos Henderickx:
    24 september 2016
    Geweldig wie doe schriefs op ein leuke koddige maneer, ich kiek der onderhand noa oet det mam weer eine blog deilt van dich.
  5. SemVerstappen:
    25 september 2016
    Mam, dao doon ich gein oetspraak ueever

Har,Mia,Jolanda en Jos, Ontzettend leuk om te horen, ik doe mn best!!
  6. Wilhelmien:
    26 september 2016
    Hoi Sem, jouw supergezellige en vitale oma was vorige week bij mij in de winkel (want ze breit allemaal lapjes die ik dan weer om een boom naai) en ze was zo enthousiast over jouw reisverhalen dat ik ook eens een kijkje heb genomen, en ik moet zeggen dat ze niets teveel heeft gezegd, want je verhalen zijn erg leuk! Vraag ik me alleen nog af, heb je ook dat leuke borduurwerkje meegenomen naar Canada wat je bij ons in de winkel hebt gekocht, en waar ik nog nieuwsgieriger naar ben: hebben ze daar ook wolwinkels?
  7. Ben:
    28 september 2016
    Weer een mooi verhaal, Sem! En... jij mocht altijd al Ben zeggen, dus nu mag het zeker! Geniet van je avontuur!
  8. SemVerstappen:
    4 oktober 2016
    Hey Wihelmien,

Ik heb hier nog geen wol-winkel gezien.. zal ik anders een filiaal hier opstarten, misschien is het wel een gat in de markt!
  9. Wilhelmien:
    5 oktober 2016
    Zal zeker een gat in de markt zijn daar, met al die kou. Dikke mutsen, sjaals, vesten en truien, die willen ze daar vast wel gaan maken. Moet je wel nog eerst leren breien of je moet het breitalent van je oma hebben, dan gaat het helemaal goed komen!