Hak hak ..ik kocht werkelijk waar een trainingspak.

28 september 2016 - Edmonton, Canada

Ja dames en heren, goedemorgen.

Ik val maar meteen met de deur je slaapkamer binnen..

Geloof het of geloof het, de wondere wereld vol wonderen bestaat, nee ik ben niet ziek, ik voel me prima, ik besloot dit met mn volle verstand ( jaaa hou je mond, mn volle VERSTAND)

IK HEB EEN TRAINGSPAK GEKOCHT.

(nu hoor je krekkels)

I know, Canadese lucht doet gekke dingen met me.

Het is niet z'n schebbetich los flodderend trainingspak, neeeee het is .. hoe ga ik dit uitleggen ( soort van kleuren combinatie die mijn moeder vroeger aangehad zou kunnen hebben en dan was ze voor haar tijd enorm trendy geweest, gemiste kans mam. Nu noemen we dat ' vintage' , hiermee wil ik niet de leeftijd van mijn moeder benadrukken, jij bent nog een jong bloempje hoor mam) Er komt vast een foto op mn reisblog, instagram of facebook te staan want dat ik naar een sportschool ga moet natuurlijk wereldkundig gemaakt worden dat begrijp jij ook wel. Bel jij de krant alvast?

Maar goed, mn afgetraind eet lichaam moet toch een beetje fatsoenlijk voor de dag komen hier, ik als de Nederlandse -tiener-moeder-voor-een-jaar- vertegewoordiger.

Hoe lang ik dit ga vol houden?

Laat ik eerst maar eens zo ver komen om daadwerkelijk in de sportschool te komen.

Verder met mijn inburgering gaat het vlotjes. Nu ik EINDELIJK mn paspoort terug heb kan het aanvragen van alle andere ( opzich nodige maar toch veel geld kostende) papieren beginnen. Zoals mn Health Card, uiteg; je loopt het kantoor in, geeft je papieren af, wacht 2 minuten , ' Je krijgt je Card per mail'. juwwww mercikes he meid. Ik stap weer mijn bolide in, rij naar huis. NEEEE WACHT, KAK; Ze heeft mn mail adres helemaal niet.. hoe kan ze mij dan mailen?! Godnondekekkie het ging net zo lekker. Ik dit aan mijn host-mom verteld.. SEM, mail is per post, e-mail is per e-mail. DAT IS TOCH NIET DUIDEEEEELIIIIIIIJJJJJJJJK. *Applaus voor Sem*.

Kan iemand trouwens even een foto sturen van hoe een Canadese flitspaal eruit ziet.. ik zie overal wel bordjes staan met dat er geflitst wordt.. maar ik zie nergens een flitspaal of iets wat door kan als een flitspaal. ( Niet dat ik te hard gereden heb ofzo, neeeeee bende gek, gewoon, even om, te checken, ik was wel benieuwd)

Mn want-to-do-weet-niet-ofhetgaatlukken-list:

- (om lekker cliche te beginnen) Reizen , American Dream enzo.

- Nederlandse vrienden op bezoek krijgen

- Heel veel uitgaan met Anna ( ja die kan van de lijst af want dat lukt wel)

- Ik wil zo veel eigenlijk

- Ik hoef trouwens niet te paraschuutspringen, forget it maar he. Gewoon even dat je dat ook weet.

- Ik ben eigenlijk helemaal niet van het plannen.. dus ik stop maar.

Oh, het uitgaan van afgelopen vrijdag, zou je haast vergeten woh.

Tja, nu ben ik het uitgaan in Amsterdam wel ' gewend' , maar dit. Je zou denken, overdag een trainingspak altijd een trainingspak. NOUUUUUUU NEH, holiefreakiemolie, we liepen gewoon een bar/dans/biljard ding naar binnen. Alles stiletto's, truitjes open tot je 11/34 ( dit betekend heel erg ver, tot op je navel), rokjes, ofja, dingen die net over je kont komen ( als je gelukt hebt). Kom ik aan.. spijkerbroek, glitter adidas & een hempje met hogesluiting. NIET TE ZIEN DAT WIJ NIET UIT CANADA KOMEN, het leek wel een dierentuin, zo werden wij bekeken en zo bekeken wij net zo hard terug. Holiemolie, jaaaa had je bij moeten zijn inderdaad.

Komende week gaan we weer, aapjes kijken. uhh ik bedoel; gaan we uit.

Met de kinderen gaat het trouwens ook goed.

1. Peter:
    29 september 2016
    Haai Sam, heb je al echte rendieren (niet jij in de sportschool) gezien? Of Mounties in vol ornaat? En hebben ze lekkere pizza?
    Houdoe
  2. Marc:
    Dju zègj Sem,

Det ich nog moog huure desse un trainingspak hobs gekochtj en noa de sportsjoeël geis. Nooit verwacht!
  3. Henk:
    29 september 2016
    Hoi. Je bent goed bezig met je avontuur c/q Au pairtje spelen. Afmaken die handel he? 1 jaar is nop. Toen ik 19 jaar was moest ik ook voor twee jaar ophoepelen fluisterde de Marine me in mijn oor. Lang leve de lol. Mayby to the never come back line maar na twee jaar was ik weer in Heytse, En mam blie,
  4. Henk:
    29 september 2016
    Het is bijna winter en in Canada kan het koud zijn. Maar wanner komen die uitgehongerde beren een bezoek brengen aan de tuinen van de mensen?
  5. Loods 13:
    29 september 2016
    denk dat het je bevalt lieverd en dat jaar is met een scheet en zucht zo voorbij
  6. Christel:
    1 oktober 2016
    Eeee Sjoen vroumes, (ich heb natuurlik nog gein foto van n bezwedje diche in trainingspak gezeen he! want den pas ich deze titel waarsjienlijk nog waal aan....)
    Ich kan neet wacht oppe foto eigenlijk en ich bun blie desse zoe leef veur mam best in dien stuk tekst angers kan ich vriedig baeter ein does tisseus met numme..... Bun benoeuwdj waat ze den aan haet of wets dich det al?????? Nou 10ermooder veur ein jaor Have Fun!!!!!!
  7. Chris:
    2 oktober 2016
    Ouch al leep ich neet in trainingspak vreuger, ich waas aevegood trendy!