Lapiland avonturen in Lapland !!

8 november 2023 - Lapland, Finland

Daar is ze weer; je girl Sem.

Nu zul je wel denken.. gaat ze nou ALWEER naar New York? ( Ik zag trouwens dat ik mijn vorige blog in NYC niet echt had afgesloten.. mocht je het je afvragen; ik ben terug in NL hoor.. helaas! )

Nee, lieve leesbuiskindertjes; ze gaat op ( mini) wereld reisssssss!

Voor we die avonturen ( jaa want ik ben nog niet vertrokken of de avonturen zijn al begonnen) gaan bespreken, heb ik een werktrip gehad naar; Lapland. ( Ook niet mijn eerste keus, -21 is nog steeds niet mijn ding) Maar het was FANTASTISCH. Zoals een aantal misschien wel weten werk ik in de filmwereld en laat dit script nu net geschreven zijn in de versre sneeuw van Lapland. Het was tot de dag van aankomst nog spannend of die verse sneeuw er überhaupt zou zijn, of dat het ' de verse grond' ging worden. Maar jawel hoor, sneeuw in overvloed. Koude tenen trouwens ook.

Met de vrinden van ' Dertigers' ( nog steeds te bingen op NPO Start) hebben we een prachtige kerstspecial gedraaid in het nog prachtigere Lapland. December te bewonderen op tv. Denk ik, ik weet eigenlijk niet wanneer hij uit komt, zo rond de kerst. We hadden namelijk haast.. November draaien en December op tv is akelig kort kan ik je vertellen.

In -14 buiten draaien is zoals het klinkt, in -14 buiten draaien. Veel mooier maken gaat mij niet lukken. Thermo is je beste vriend zeiden ze nog tegen bij in De Bever ( Die outdoorwinkel die taffes duur is), NOU IK HAD EVEN HELEMAAL GEEN VRIENDEN OP SOMMIGEN MOMENTEN.

De grootste grap was, toen we een vrije dag hadden wilden we de tourist uithangen.. dat ging dus eigenlijk niet want we hadden we hele week maar 1 auto gezien... wij zagen niemand en niemand zag ons. Het dorp waar wij draaide bestond uit z'n 500 inwoners ( die allemaal bezig waren met een winterslaap volgens mij want ik heb die hele periode 2 auto's en 1 wandelaar gezien) en 4000 rendieren. ( oh die heb ik trouwens ook alle 4000 gezien). Je merkte wel dat het in het weekend drukker was.. toen zag ik zeker 3 auto's en 4 wandelaars. Maar niet getreurd, ze hadden een heuse souvenir winkel. Toen je binnen liep dacht je eerder dat je in een kringloop winkel terecht was gekomen.. maar de pareltjes lagen achter in de winkel. Ofcoooourse heb ik een lepeltje voor oma meegenomen. Ondanks dat ze het lepeltje niet meer zal zien, blijft die traditie in ere.  We hebben wel alle typische Lapse dingen gedaan; honden slee, rendier gegeten, NOORDER FREAKING LICHT GEZIEN, sneeuwengelen gemaakt ( meer hierover op tv te zien in de Kerstspecial), sneeuwballen gevecht ( verwijs ik je ook voor door naar die Kerstspecial) enzovoorts enzovoorts. Typisch toch?

Maar goed, die andere avonturen van de (mini) wereld reisssss, staan ook voor de deur. Die zijn eigenlijk al aan de eettafel gaan zitten om eerlijk te zijn. Om nog eerlijker te zijn, is Azië reis misschien ook passender. We gaan wel naar de andere kant van de WERELD, maar gaan wel naar 5 landen in AZIË. Goed, noem het zoals je wilt; WE GAAN OP REIS! ( We noemen het zelf vakantie, nogmaals; noem het zoals je wilt)

We gaan 3 maanden lang, ETEN, ETEN, ETEN en de tourist uithangen. Maar vooral; hopen dat we geen Delhi-belly krijgen, niet beroofd worden en niet ons paspoort kwijt raken. Verder; puur genieten. ( Oh en drone, we hebben een drone gekocht. Wedje maken hoe snel ik deze crash of kwijt raak?)

Van visums tot treintickets en van 'het mn ouders vertellen ' tot voor de 4e keer een gecancelde vlucht hebben.

ps. ' Het mn ouders vertellen ' gaat nog steeds over die wereld reis.. haal je maar niets in je hoofd verder.

Groetjes en bedankt!

Liefs, je girl Sem.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jolanda:
    9 november 2023
    Goede reis en geniet samen!!
  2. Anneke Terpstra:
    9 november 2023
    Leuk om te lezen Sem! Ik houd het in de gaten. Veel plezier!
  3. Christel:
    9 november 2023
    Thanks veur weer get gezellig laesvoor.
    Wannier gaon jullie? Gooj reis en veul plezeer.
    Vanne kaoj nao de klamme hitte….!
  4. Annie Henderickx:
    9 november 2023
    Wat weer een leuk verhaal
    zeker van het lepeltje
    Heel veel plezier en geniet er van
  5. Rowie:
    17 november 2023
    Top laesvoor dit weer! Hiel veul plezeer in Azië!!