Google Maps was goedkoper geweest !

1 december 2023 - Haarlem, Nederland

Dag leesvoerkindertjes,

Daar is ze weer! Live vanuit......: Haarlem.

Over 9 dagen begint onze (semi) wereld reis. En er is tijdens de voorbereidingen weer vanalles gebeurd, het zal ook eens vloeiend gaan he!

In de laatste blog eindigden we met de misleidende zin ' Het mijn ouders vertellen', dat gaat nog steeds over onze reisplannen hoor ;)

Ze zouden bijna meegaan, die ouders van mij! Mijn moeder had ook nog een goed idee, als we de reis gewoon doen via Google Maps.. minder gevaarlijk, minder ver, sneller en goedkoper. Hier hebben we precies, 3 seconde over nagedacht :)

Leuk dat je mee denkt mam, maar het wordt toch videobellen !!

Onze reis zal beginnen in India ( I KNOWWWWWWWWW cultuurshock meteen maar gehad hebben) ( Ja ook de Delly- belly, die pikken we ook vast mee), het makkelijkste is om in India jezelf te verplaatsen met de trein ( en nee dan niet zo hangend aan een trein zoals je op internet vaak ziet) *ofja, misschien als het geld na 3 weken al op is moet dat toch... ( GRAPJUH mam). Dat India warrig en hectisch kan zijn weet ook iedereen zonder er echt te zijn geweest, maar hun treinkaartjes - koop systeem bewijst dat ook gelijk al. Ze hebben één website voor het opzoeken van mogelijke treinen, één website voor het kopen/reserveren van de desbetreffende kaartjes van de andere website, één website om nog steeds die desbetreffende trein te volgen en te kijken of hij nog op tijd rijdt... je raad het wel.. er is nog één website om je kaartjes te checken of ze al 'goedgekeurd' zijn, wie dat dan precies doet weet ook niemand maar op onze kaartjes staat ' akkoord' , of ja iets wat dat dan weer moet voorstellen. Dusssss, Guuuuus stap maar snel in. Kedekedeng. ( Hoe spel je dit Guus?)

Verder is onze heen vlucht ook al 3x gewijzigd en al 1x geannuleerd en verplaatst. Na heel wat telefoontjes met de ' Nederlandse' klantenservice.. die toevallig altijd alleen maar Engels spreekt, ofja Engels?! Nederlands-Engels is er niets bij zeg maar. Helaas is onze vlucht gewijzigd en de enige aansluiting die we nu nog hebben is met een negen ( LEES MEER DAN JOU HELE WERKDAG) uur durende overstap. Gelukkig hebben ze op Qatar hotels IN het vliegveld.. oh zei ik hotel? ' Het is een 'LOUNGE' mevrouw. Die hoofdletters zijn blijkbaar belangrijk en dat het een LOUNGE is en geen hotel dat merk je doordat je wel betaald voor een ' kamer' in de LOUNGE, maar er zit geen slot op de deur... dus in principe kunnen ons Anja en Willem( z'n types die dan onderweg zijn naar hun all - inclusive op Bali om zichzelf weer helemaal te vinden) ook in onze LOUNGE.. maaaar hij kostte maar net zo veel als 3 nachten in een echt HOTEL. Dus... wij gaan lekker LOUNGEN :)

Trouwens... ook grappig. Er is momenteel een smog aanval in New Delhi, JA PRECIES ONZE EERSTE STOP VAN DE WERELDREIS EN IK HEB MAAR 70% LONG INHOUD... SUUUUUPERTJES. Je moet het zo zien, dat de lucht daar minder is als hier; prima, wisten we. In Nederland is de luchtkwaliteit tussen de 50-75. In India is deze normaal al rond de 150-200 ( kan beter dus...) momenteel is het... KOM MAAR DOOR: jaaaawel; 400.

Maar goed, de vliegtickets ( ja die al 3x gewijzigd is tijdens het lezen van deze blog misschien nog wel een keer) staan al vast en zijn niet te annuleren, dus naar New Delhi gaan we zowiezo. Gelukkig stappen we na 2 dagen al in de trein naar Veranassi ( Spreek je uit als: Verre nasi, ik voel een goede grap aankomen; verre bami, hahahah). Dus mocht ik echt aan de beademing moeten.. zijn we gelukkig snel weer weg. De beste vergelijking die de Air Quality Index mensen zelf konden maken was; ' De lucht is hier net zo slecht als 30 sigaretten per dag roken' .. SUUUUPERTJES.

Doordat jullie ook nog tv willen blijven kijken, is er een kans dat wij ietsje eerder terug komen. Het werk roept namelijk nu alweer wat betekend dat ik begin maart misschien al kan werken, wat dan wel inhoudt dat we 2 weekjes eerder terug komen. Wat dat verder doet met onze plannen.. is nog discutabel.. want elke keer als we dan filmpjes kijken van Japan.. denken we dat we toch maar langer naar Japan moeten en Filippijnen moeten skippen.. maar kijken we filmpjes van Filipijnen.. precies, willen we toch wel naar de Filipijnen. We hebben gelukkig nog even.. want de onderhandelingen op het werk zijn nog bezig en dat duuuuuurt haast net zo lang als onze hele reis, dus dat wordt vervolgd en jullie zijn de eerste die horen wat er gaat gebeuren. ( En dan bedoel ik niet welk project ik ga doen, want dat is een groter geheim en blijft beter geheim dan De Troonreden van de Koning). ( app mij even privé, dan vertel ik je er alles over, zo gaat bij de Koning ook volgens mij)

Goed, een groot deel van ons budget hebben we al besteed en we zijn er nog niet eens. ( Maar goed, dan heb je ook wat) * Ofja, eigenlijk dus niet. Maar er staat veel leuks op de planning dat nu al betaald of gereserveerd moet worden.

Zoals onze motors in Vietnam. ' Goh Sem, heb jij een motor rijbewijs wat vet!' , 'Nee Anja, dat heb ik niet. Maar ik heb wel €5 dus als de politie van Vietnam mij aanhoudt op mijn motortje praten we nergens meer over. '

Wij praten ook even nergens anders meer over dan deze onwijs bijzondere reis.

Soms vragen mensen of we niet beter eerst een huis hadden kunnen kopen.. of eerst nog meer hadden kunnen sparen! Had zeker gekund, maar een reis als deze maak kun je niet elk jaar. ( Ofja, je mag mij altijd bellen als je het wel van plan bent) En om lekker cliche af te sluiten; het leven is te kort, gaat te snel en kan zomaar een onverwachtse wending maken. We hebben gespaard, kunnen momenteel 3 maanden werk missen ( Dat wordt het makkelijkste, dat werk missen) en willen deze reis al langer samen maken. Dus, Anja en Willem; leef, geniet en vooral; heb lief.

Liefs,

Je Girl Sem.

1. Chris:
    1 december 2023
    Ich vinj mien reis-idee nog steeds erg good!
    Mam 😘
  2. Christel:
    2 december 2023
    Hey die Sem, als ik dit allemaal zo lees, dan vind ik dat idee van mam ook n nog niet zo slecht. Had je er voor de vorm niet 3 minuten over kunnen denken i.p.v. 3 seconden? Geeft de burger moed.
    Buiten dat vind ik het echt geweldig dat jullie hieraan beginnen al is het alleen maar om de heerlijke verhalen die je schrijft. (Echt wel genieten) Ik wens jullie heel veel plezier, ben voorzichtig (want die luchtkwaliteit en dat lekker goedkoop loungen met Anja & Willem vind ik wel een dingetje… voor je t weet willen Anja & Willem ook mee aan die trein hangen) maar dat see you when you get there. Heel veel plezier, succes en avontuur. En euhh ik ga je zéker prive-appen.
  3. Linda:
    3 december 2023
    Det geit 'n hieël ervaring waere ! Geniet d'r same van !
  4. Marlene:
    3 december 2023
    Heeee Sem, ik ga er altijd voor zitten, voor je hilarische, verrassende en ongelooflijke verhalen, anders zou ik zomaar eens kunnen omvallen van het lachen…. Ken je me nog? Nichtje van je moeder /oma. In Landgraaf, maar dat doet er niet toe.
    Zo te lezen wordt het weer een bijzondere reis, helemaal naar India. handig dat je van tevoren al weet dat tickets alsmaar gewijzigd kunnen worden, dat hotels lounges blijken zijn, waarom je daar straks naar adem ligt te happen, dat je altijd 5 omkoop euro’s bij de hand moet hebben en dat jullie budget niet meer is wat het was… zo kom je nooit voor verrassingen te staan.... (alhoewel…) en kunnen er alleen nog maar wonderen gebeuren ! Toi toi toi !
  5. Rowie:
    8 december 2023
    Noe al zin in de verhaole die nog gaon komme! Hiel vaol plezeer samen!! 😘