Hak hak in m'n.. ik heb geen trainingspak!

13 september 2016 - Edmonton, Canada

Hoi slaapkop,

Hier is je facebook-official- blogster weer.

Ik schrijf, jij slaapt prima relatie.

Ten eerste.. ik heb geen dyslextie, het lijkt soms wel zo ze weet. Let niet op spellingsfouten of grammaticale fouten, die krijg je er gratis bij. Het is niet zo dat je bij 6 spelfouten een volle spaarkaart hebt, so let it go let it gooooo.

Als je mij een beetje kent.. dan weet je dat ik nooit in een trainingspak loop.. het wordt volgens mij tijd dat iemand mij gaat uitleggen wat hier nou zo fantastisch aan is. Want alles en iedereen loopt hier in een trainings broek of legging ( helemaal om van te kotsen). Ik doe te veel moeite.. matchende broek, shirt, leuke gympen, niet matchende sokken (maarja je kunt niet alles hebben..) maar ik heb dus werkelijk geen trainingsbroek of kots legging. Puntje voor de evaluatie.

Mn eerste werk dag als super- te gekke- au- pair heb ik overleefd.. en jaaaa het kind leeft ook nog. Niet alles ging vlekkeloos.. maar goed als ik dat niet typ weten jullie dat dus ook niet :) Zoals mijn moeder altijd zegt: Elk begin is lastig. Kop op!

Oke mam, dankje mam, je hebt gelijk mam, doe ik mam, love u mam, haije mam.

De eerste telefoontjes naar Nederland zijn geweest.. trouwens de rekening krijgen jullie nog wel! :)   ( Een smiley maakt het minder erg)!

Het vele contact met mn vriendjes en vriendinnetjes vind ik erg fijn, alleen dat tijdsverschil.. kan dat effe uit? Of gewoon weg gaan.. thanks.

Eens een Limburger.. over al op de wereld een Limburger. Het kind zegt al bijna Wablief?

For the record.. ik ben verhuisd naar een andere kamer in het huis, voor het geval je het je afvroeg :)

Veel is er eigenlijk niet gebeurd.. maar dacht als ik nu niet ga bloggen gaat het dus de komende 365 ook niet meer gebeuren.. Kan ook , u vraagt wij typen niet.

Aangezien ik niet zo goed weet wat te typen ,typ ik een paar feitjes over Canada die ik NU AL geleerd heb:

- Je mag indianen geen indianen noemen maar ' de eerste bewoners' . ( Ik wil niet steuken he .. maar officieel gezien waren het niet de eerste bewoners)

- Dat moet je dus ook niet zeggen ,dat de ' Eerste bewoners'  niet de eerste bewoners waren..

- In Canada staan de verkeerslichten aan de overkant van de weg

- Rechts afslaan mag ' altijd' , ook als het rood is.

- Als je links afwilt slaan op een kruispunt en het stoplicht is in de vorm van een pijl kun je rustig afslaan, maar is het gewoon een rondje dan moet je opletten want dan heeft het tegenliggend verkeer ook groen en moet jij MIDDEN op het kruispunt voor sorteren zodat als het tegenliggende verkeer voorbij is jij kan afslaan.

- De hoofdstad is Ottawa ( ja dit moest ik googlen)

- Canada is op Rusland na het grootste land van de wereld ( Nee dit wist ik zelf)

Dit was mijn spreekbeurt:

......  vragen?

Schaamteloze zelfpromotie:

- Instagram: totalysem

- Snapchat: semverstappen

- Twitter: __iSEM ( ja ik twitter nog steeds)

1. Mieke Raemakers:
    14 september 2016
    Waar ik nu zo benieuwd naar ben is of je al een luier verschoond hebt en hoe dat is gegaan????
  2. SemVerstappen:
    Hey,

Part of the job, ging goed :)
  3. Chris:
    14 september 2016
    Zuusse waal, ich gaef dich toch waal gaoje raod!
  4. Ien:
    14 september 2016
    Ha Sem, gaon dig aug ein bietje volge.
    Succes en veul plezeer.
  5. Annemiek:
    14 september 2016
    Sem, wat leest jouw stukje lekker weg! Veel plezier daar in het verre Canada!
  6. Henk:
    14 september 2016
    Interessante verhalen,Sem In de tijd dat ik vroeger voer kwamen we geregeld in Hallyfax Nova Scotia Anderhalve dag varen naar New York wat toen der tijd onze thuishaven was. Ja het is echt een eind van Grathem vandaan. Maar dat weet je nu inmiddels wel. Fijn verblijf daar en enjoy your self
  7. SemVerstappen:
    15 september 2016