2 soorten kinderen in Amerika, kinderen met overgewicht of huilende kinderen met overgewicht.

2 juli 2017 - Mount Rushmore, Verenigde Staten

Gaat ze weer;

Ongeloofelijk om te zien. Als ik voor elke Mac Donalds , Denny's, Wendy's , Five Guys een euro kreeg.. je kan het beter andersom zeggen: als ik voor elke zaak waar ze gewoon een broodje gezond verkopen 1miljoen kreeg.. je snapt het.

Overal langs de weg, downtown, grote steden of in kleine dorpjes, alles is fast food of met een klont boter van heb ik jou daar. We gingen dan ook voor 'de ervaring' eens buiten huis ontbijten, ja zekerrr, lekker de Amerikaan uithangen. Nahhh het was nondeju druk zeg ik je. Ten eerste uit-ontbijten is al vreemd.. maar wat je dan krijgt; brood ( met die enorme klodder boter op) eieren, bacon, worstjes, pannekoeken( weer met die enorme klont boter) thee ( die drink klaar was want volgens mij duurde water opwarmen te lang) en sinasappelsap. Als je dat allemaal al naar binnen geworsteld hebt.. vragen ze ook nog of je een nagerecht wil: DIT WAS TOCH ONTBIJT?!

Veel kinderen ( jonge kinderen) hebben hier dan ook overgewicht. In de supermarkten is het zelfs zo erg, dat er voor volwassenen (met overgewicht) speciale winkelkarretjes zijn met een scootmobiel eraan, heftig.

Goed genoeg over de kilo's op naar het volgende avontuur dat zo makkelijk leek.. maar 2 uur duurde. Rij naar het station, parkeer je auto, koop een kaartje stap in de trein. Pies of keek. HAH NOT. Ten eerste, waar moeten we parkeren? Bij het station moet je een sticker op je raam hebben .. owh shit. De straten er om heen is voor vergunninghouders.. oh shit. Owh daar gaat een auto, het bordje vertelden ons koop je kaartje in het halletje?! Halletje?! Oh daar, aan het einde van de straat.. halletje dicht, juuuuuuuw. Goed,  verder rijden naar een ander station. Welkom in de Getto gurl. Okeeee en doorrijden naar een ander station. Lees, we waren al weer ander half uur verder. Goed, hier was én een halletje en het was open. Maar we moesten ons parkeerkaartje nog betalen, dit moest buiten en het trein kaartje moest binnen. Geen probleem zou je denken, HAH WEL. De kassa mevrouw wist niet of de parkeerautomaat wel werkte of dat je een speciaal nummer moest bellen.. owh, ohja en de kassa sluit over twee minuten dan gaat er een automatisch slot op.. whaaaa eerst een parkeerkaartje kopen en dan treinkaartjes gingen we niet halen.. maar wat als we geen parkeerkaartje kunnen kopen en wel treinkaartjes hebben vanaf dit station. Dit dachten we allemaal in die twee minuten trouwens. Op de valreep toch maar eerst de trein kaartjes gekocht. Toen bleek, ironisch genoeg, dat de parkeerautomaat gloedje nieuw was.. wat nou bellen.. wat nou paniek. Goed, mooi de trein komt. Trouwens, niks een hek langs de rail, of iets van veiligheid.. nee joh ben je gek dit is Amerika hier kan alles. Nah, de trein. Beetje te vergelijken met de vee voer treinen in NL. Lekker ouderwets een conducteur, die zich gedraagt als een politie man, een conducteur die nog een gaatje knipt in je kaartje. Goede ouwe tijden

De dag erna gingen we naar Mount Rushmore, dat zegt je misschien niets maar dat zijn die hoofden op die berg. Jep die. Leuk. Mooi. Bijzonder. Interresant. Ook leuk, ik verzamelde moed om van een zip line te gaan doen bij die berg, achthonderd feet naar beneden. Mam een snel cursus fotograferen gegeven zodat dit memorabele moment ook te bewijzen valt. NEEEEE HOOR, de mam stond naar de verkeerde zip line te kijken een heeft mij dus compleet, compleeet gemist. Typisch.

Dat was hem weer.

Het antwoord op de prijsvraag zonder prijs was trouwens, drieduizend kilometer in een week.

Gefeliciteerd aan de winnaar, veel plezier zonder prijs!

1. Chris:
    3 juli 2017
    Det waas neet allein mien sjöldj det ich bie de verkieërdje zipline sting te kieke!
  2. Ien:
    Sjoon!!!
  3. Jolanda:
    3 juli 2017
    Ich durf ut beina neet te sjrieve: maar wat is ein "zipline"????
    Det waas beej mich dus al beej veurbaat fout gegaon dus.. ;-)
    Leuk um te laeze sem!!
    2e carrière: sjriefster waere...
    groetjes oet Tegele..
  4. Brigitte Fleuren:
    3 juli 2017
    Inderdaad Jolanda, sjriefster waere Sem!
    Zeen t gelemoal veur mich onger t laeze.
    Geweldig
  5. Christel:
    3 juli 2017
    och ja dames..... Kleinigheidje helse altied.......Foute zipline