Donald, kom je buiten spelen?

26 juni 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Back to business.

Na Philadelphia zijn we doorgereden naar Washintong DC, zonder grensovergangen of tol poortjes gaat alles vlekkeloos, ZOU JE ZEGGEN HE. Natuurlijk niet, ik blog dus er moet wel weer iets verkeerd gaan.

We verbleven in Pittsburg , Philadelphia, op zn zachts gezegd is die hele stad KUT. En ja ik mag dat zeggen om mijn eigen blog. Want godsgelukkig. Elke weg die naar het zuiden ging was afgesloten, mag jij 0x raden welke kant wij op moesten. Wel 34 rondjes gereden door dat heel Pittsburgh, nope, elke detour duurde 1 straat waarna je dus weer op die zelfde brug uit kwam met die zelfde om rij route die dan bij dezelfde brug weer over ging naar de weg die uit eindelijk ook afgesloten was. Naaaah, wij dus maar een weg op gegaan die eigenlijk voor vrachtwagens was.. MAAR WEL RICHTING ZUID GING. En op een begeven moment vroegen wij het aan een vrouwelijke stratenmaker achtig iets, en ze zei, poeh naar Washington.. goeie vraag ( dankje), ik 'denk' deze weg rechtdoor, maar echt lang rechtdoor. Onze Tomtom probeerde ons telkens terug te sturen naar dat ene hekeligge punt wat dus al 34 keer voorbij gekomen was.. het scheelde weinig of de Tomtom lag nu nog in Pittsburgh. Thankgod Pittsburgh had een Mac Donalds waar ik dus met mijn telefoon de weg kon op zoeken.. duurde 1,5u maar toen had de tomtom toch ook door dat we echt never te nimmer ook maar richting Pittsburgh zouden gaan. We kwamen in Washington aan uit eindelijk hoor, helemaal leuk.

Zo netjes als we zijn willen we s'avonds meteen onze grandioze boete betalen.. zo gezegd zo niet gedaan. Na alle informatie ingevuld te hebben.. bleek dat je de informatie niet kan versturen omdat het een adres in Canada of Amerika moet zijn, gaaaaaan we weer. Gelukkig kun je een nummer bellen waarna een mevrouw je op zn Amerikaans- ik probeer vriendelijk te spreken en te doen alsof ik mn werk leuk vind- toon je helpt.. ik het hele verhaal uitgelegd waarom het niet werkt, alle informatie met haar ingevuld " Oh, ik moet even mijn baas vragen hoe dit moet want ik kan geen Nederland invullen" , NO SHIT SHERLOCK!

20 minuten verder en Jessica still not done. YO MEID WEETTE WEL NIE WA DA KOST BELLEN VANUIT AMERIKA, GHEK. Goed na 26 minuten wist ze dan eindelijk dat ik er klaar mee was en werkte alles .. mooi houdoe.

Donald, u home? We gingen downtown en begonnen meteen bij The White house. Waar nog meer camera's te vinden zijn dan bij een 'beveiligingscamera winkel'. Ook wordt er in heel DC niet bezuinigd op politie, want godsgelukkig je kan nog niets uit je binnenzak halen of er staan al 7 agenten naar je te loeren. Wel geteld op elke hoek van de straat ( en dat zijn er heel wat in DC) stond een politie wagen. Ook waren er straten afgesloten, hotels geblokkeerd met geblindeerde SUV's, politie auto's en de hele reute meteut. Want, neeee het was niet ozze Donald, maar de President of India.. oh en er was ook een bbq-festival bezig, dat zal het zijn.

Zo toeristisch als we waren deden we een tour met de Hop-on-Hop-off bus. Onze tourgide was Camilla en haar openingszin was: Hi im Camilla and i left my wallet at home so if you want to give me some tips.. would be a nice lunch. Ennnnn hop-off.

Kidding Camilla, leuk gedaan meid. Toppertje.

Vandaag gaan we 6,5 rijden naar Columbus, Ohio

Dus see you later alligator.

1. Nellie Palmen:
    26 juni 2017
    Ja , dit is wel een heus avontuur , niet , morgen beter sterkte met zoeken .
  2. Peter:
    26 juni 2017
    Tis wat die Ustated Nigts of America van Amerika. Maar jullie slaan je er dapper doorheen zo te lezen. Erg knap en dat op jullie leeftijd. Chapeau. Als jullie Ben Lewis tegenkomen doe hem de groeten. Ken hem nog van een vergadering in 1984 in Uberunterammergauw. Verder heel veel plezier en leut.
    Groetjes vanuit een altijd zonnig Jipsingboermussel
  3. Ricky:
    27 juni 2017
    nou Cris en Sem jullie gaan lekker samen!!!!!!! och af en toe wat blokjes om is "nie errug" je hebt per slot vakantie en alle tijd!!! morgen weer 'n nieuwe dag, hopelijk snapt de "tomtom"dan welke kant jullie op willen!!!!!!!!!!!!!!!